Banánová dieta

Hubnout se dá prakticky pomocí každé potraviny a to v libovolném množství. Podmínkou je, že budeme nějakou domu jíst právě jen tuto konkrétní potravinu: už jsem se tak mohli setkat s dietou vajíčkovou, mléčnou, mrkvovou… a právě teď je trendem dieta banánová.

banány ilustrační foto
ilustrační foto: pixabay.com – Security, banánová dieta

Dvacet banánů denně

Na první pohled to vypadá nadějně: banány jsou přece chutné a kvalitní ovoce, které navíc obsahuje vysoké množství živin. Přitom jde o sladší druh, který ze tří čtvrtin tvoří voda. Jedná se však rovněž o bohatý zdroj draslíku, hořčíku, vitaminu C. Banány mají realitně vysokou energetickou hodnotu v porovnání s jinými druhy ovoce. Stačilo by denně dvacet banánů na to, abychom pokryli doporučený energetický příjem. Jejich hlavní výhodou je, že rychle zasytí a navíce neobsahují téměř žádný tuk. Znamená to tedy, že v rámci této diety budeme jíst banány od rána do večera? Ne tak docela.

Dejte si, co vám chutná

Název je možná trochu matoucí, ve skutečnosti patří tato dieta spíše mezi ty méně přísné. Hlavním kritériem je denně zkonzumovat minimálně jeden až dva banány, nejlépe při snídani, obědě i večeři. K nim se pak podle chuťových preferencí přidávají další libovolné, ovšem zdravé potraviny: zelenina, celozrnné pečivo, nízkotučné mléčné výrobky…

Kdykoliv vás začne honit mlsná, zažeňte ji právě banánem. Nezapomeňte přitom na důležitý pitný režim. Dodržujte pět jídel denně: snídani (včetně banánu), malou dopolední svačinku, oběd (opět s banánem), odpolední svačinku a večeři (zakončenou, jak jinak, dezertem ve formě banánu). Ideální je konzumovat ovoce v syrovém stavu – tedy neupravovat je tepelně třeba do koláče. Ovšem i ze syrových banánů lze připravit chutné a nápadité recepty. Volte spíše méně zralé plody, slupka může mít nádech zelené. Ty jsou totiž méně sladké. A to hlavní? Nezapomínejte na pohyb!

Další články

Komentujte článek